AKTUELNO

Da je živ, Ferućo Lamborgini bi proslavio 105. rođendan.

Ferućo Lamborgini je rođen 1916. godine. Potiče iz farmerske porodice ali se vremenom ispostavilo da ga mnogo više zanimaju mašine nego obrada zemlje.

Kada je počeo Drugi svetski rat, uveliko je bio iskusan mehaničar. Bio je stacioniran na Rodosu gde je održavao vojna vozila.

Posle rata otvorio je mehaničarsku radionicu na ostrvu da bi se 1946. vratio u Italiju privučen državnim subvencijama za razvoj posleratne privrede.

Otvorio je radionicu u mestu Cento, gde je održavao vozila i pravio male poljoprivredne maišne. Došao je na ideju da napravi i jeftini traktor za seljake sa malim posedima.

Kao osnova za prvi traktor poslužio je kamion Morris, a 1948. prodao je 11 primeraka za vreme lokalnog vašara.

Ovaj uspeh ga je naveo da uloži sve što ima, uključujući i porodičnu farmu kako bi dobio kredit za proizvodnju traktora većeg obima.

Par decenija kasnije stižu i automobili. Logo je nastao 1963. godine kada je Ferućo zamolio Paola Rambaldija da dizajnira zaštitini znak.

Jedina sugestija je bila da želi da bude jasno da je vozilo snažno kao bik. Tako je nastao čuveni amblem Lamborghinija, na šta je imao uticaj i njegov horoskopski znak. Pogađate – bik.

Ferućo Lamborgini je praktično osnivač kategorije koju danas nazivamo superautomobilima.

Prvenac ove klase automobila bio je Miura iz 1966.

Ferućo je učestvovao i u razvoju modela Countach, koji se u formi prototipa pojavio 1971. godine.

Proizvodio se sve do 1990. kada ga je zamenio Diablo.

Na žalost, Ferućo nije bio u prilici da bude svedok modernog razvoja kompanije koju je osnovao, s obzirom da je preminuo 1993.