AKTUELNO

Zamenik gradonačelnika Beograda Goran Vesić reagovao je danas na kritike odbornika Saveza za Srbiju (SzS) u vezi sa GSP "Beograd", navodeći da za 127 godina, koliko to preduzeće postoji, Grad u njega nikada više nije ulagao.

Vesić je podsetio da su ove godine kupljena 244 nova autobusa i dodao da će 2020. godine biti nabavljeno još 150 novih vozila - 100 zglobnih autobusa, 40 trolejbusa i 10 električnih autobusa.

"Kada to budemo kupili, prosečna starost voznog parka u gradskom saobraćaju će biti oko tri i po godine, što je evropski nivo", rekao je Vesić i dodao da je 2013. godine prosečna starost voznog parka bila 12,5 godina.

On je naveo da će prosečna plata vozača u GSP "Beograd" u januaru biti između 72 i 75 hiljada dinara, dok će oni koji rade prekovremeno imati i više od 85.000 dinara.

"Kad je (jedan od lidera SzS Dragan) Đilas bio gradonačelnik, vozači u GSP-u su primali 48.000 dinara", dodao je Vesić.

Vesić je ocenio da je neverovatno da o sistemu naplate karata "Bus plus" pričaju oni koji su ga uveli.

Podsetio je da ugovor sa "Bus plusom" ističe u septembru 2020. godine i najavio da će Grad raspisati javni poziv za model novog sistema naplate karata u javnom prevozu.

Ranije danas, šef odborničke grupe SzS u Skupštini Beograda Nikola Jovanović rekao je da u rebalansu na program poslovanja GSP "Beograd", koji je bio na dnevnom redu današnje sednice, aktuelna gradska vlast sama rekla da je svojom politikom dovela to preduzeće do propasti, da je udeo GSP u javnom prevozu smanjen i da su svi podsistemi u lošem stanju.

"Samo 50 odsto od naplate 'Bus plusa' ide GSP-u, sve ostalo ide privatnim prevoznicima, a dve trećine subvencija iz budžeta takođe ide privatnim prevoznicima", rekao je Jovanović i dodao da je to glavni razlog zašto je javni prevoz u kolapsu.

#GSP

#Goran Vesić

'