AKTUELNO

Zamenik gradonačelnika Beograda Goran Vesić podsetio je da je danas dve godine mandata vlasti koja je na izborima 2018. godine dobila podršku 45 odsto Beograđana i naveo da je da su za to vreme započeti i završeni mnogi infrastrukturni projekti, otvoreni novi hoteli, smanjena nezaposlenost i uvećana prosečna plata.

"Osnovna razlika između nas i Dragana Đilasa, koji je vodio Beograd do 2013. godine, je što mi nabrajamo urađeno, a Đilas je brojao zarađeno", rekao je Vesić za.

Prema njegovim rečima, danas je prosečna plata u Beogradu 634 evra, a bila je 473 evra, dok je nezaposlenost 8,1 odsto, a bila je, dodaje Vesić, 16,2 odsto.

U Beogradu je danas, kaže on, skoro 170.000 novih radnih mesta i naša prestonica ima 40 hotela više.

"Obrenovac i Beograd dobili su još jedan autoput ''Miloš Veliki'' preko koga su povezani sa zapadnom Srbijom, a sada se radi brza saobraćajnica sa četiri trake koja povezuje Novi Beograd sa ovim autoputem čija je dužina 17 kilometara", naveo je Vesić.

Kaže da se sada iz Obrenovca do Beograda dolazi za 25 minuta umesto 45 koliko se ranije putovalo.

Osim toga, Lazarevac, Mladenovac, Sopot i Barajevo povezani sa centrom Beograda BG vozom i sada se od stanice Vukov spomenik u centru Beograda do železnicke stanice Lazarevac putuje tacno 63 minuta.

"Završava se obilaznica oko Beograda, decenijski san za Beograđane, a nedavno je probijen i tunel Straževica. Za manje od dve godine imacemo čitavu obilaznicu autoputem oko našeg grada", istakao je Vesić.

Prema njegovim rečima, Kula Beograd u okviru Beograda na vodi, najveća zgrada na Balkanu koja će imati 41 sprat, uspešno se gradi i trenutno je izgrađena do desetog sprata.

"Od 1,8 miliona kvadrata, koliko će se izgraditi u okviru projekta Beograd na vodi, već je izgrađeno 150.000 kvadrata, a sada se gradi 750.000 kvadrata. Već tri godine izdajemo građevinskih dozvola i lokacijskih uslova za milion kvadrata, a ove godine će biti još više. Zato je Beograd najveće gradilište u Evropi", naveo je Vesić.

On je podsetio i da je uklonjena pruga iz centra Beograda i se projektuje linijski park po ugledu na park u Njujorku.

Navodi i da se uspešno gradi nova autobuska stanica u bloku 42 koja će, kako kaže, biti završena do kraja godine, čime će stara autobuska stanica biti izmeštena iz starog dela grada.

Podseća da je izmeštena Železnicka stanica iz centra grada i premeštena na Prokop, dok se zgrada Železničke stanice obnavlja i biće namenjena kulturi.

Zamenik gradonačelnika ukazao je da je obnovljeno 187 fasada od čega 70 fasada u centru Zemuna.

"Izmenama zakona o glavnom gradu omogućili smo da lokalna samouprava može da ulaže budžetska sredstva zajedno sa stanarima u fasade koje nisu pod zaštitom države", rekao je Vesić.

Potpuno su rekonstruirane i ulice, navodi on, Karađorđeva, 27. marta, Džordža Vašingtona, Ruzveltova, trg Slavija i Trg Republike i dodaje da je završena i rekonstrukcija Brankovog mosta.

"Rekonstruišemo Bulevar Patrijarha Pavla, Save Markovića i Crnotravsku ulicu čime smo počeli da gradimo unutrašnju obilaznicu Beograda", naveo je Vesić.

U pešačku zonu je pretvorena ulica Strahinjića Bana, od Francuske do Skadarske ulice, zatim, Savski trg, Topličin venac, u okviru kojeg je rekonstruisan park Vojvode Vuka, a urađena je i pasarela koja spaja Kalemegdan i Savski kej.

"Restauiran je Pobednik na Kalemegdanu, spomenik knezu Mihailu, Spomenik zahvalnosti Francuskoj, Zindan kapija i kapija Karla Šestog. Rekonstruiše se Zavičajni muzej Zemuna u Spirtinoj kući kao i zavičajni muzej Žarkova. Završeno je projektovanje zgrade Muzeja grada Beograda u Resavskoj. Savski trg se pretvara u najveću beogradsku pešačku zonu površine 12.000 metara kvadratnih na kojem će se nalaziti spomenik Stefanu Nemanji", rekao je Vesić.

Prema njegovim rečima, počela je izgradnja fabrike za preradu otpadnih voda u Velikom selu koja će pokrivati 1,5 miliona ljudi, a završeno je projektovanje fabrike za preradu otpadnih voda u Batajnici.

"Počela je izgradnja kanalizacije na levoj obali Dunava, gde je očišćeno više od 100 kilometara kanala. Izgradnja regionalnog vodovoda Makiš - Mladenovac je stigla do Grocke, sada projektujemo odvojke za Grocku i Vrčin čija izgradnja počinje sledeće godine, za Umčare i Pudarce, kao i vodovoda do jezera Rajkovac u Mladenovcu", naveo je Vesić.

Gradi se, dodaje, Jelezovački kolektor što omogućava da se više od 10.000 domaćinstava iz Jajinaca i Kumodraža priključi na kanalizaciju.

"Počeli smo izgradnju postrojenja za preradu otpadnih voda u Belom Potoku, Pinosavi i Međulužju, gradimo više od 145 kilometara vodovoda u Barajevu, Lazarevcu i Obrenovcu", naveo je zamenik gradonačelnika.

"Završena je rekonstrukcija parka Ušće čija je vrednost preko šest miliona evra. Uredili smo 47 dečjih igrališta i tri igrališta za kućne ljubimce. Raspisn je tender za izgradnju groblja za kućne ljubimce. Kupili smo 244 nova autobusa čime je prosecna starost voznog parka GSP smanjena sa 11 na oko 3,5 godine, a ove godine se kupuje još 100 novih autobusa", nabrojao je Vesić.

Kaže i da je sada prosečna plata vozača GSP 74.000 dinara, čime je zaustavljen odlazak vozača u inostranstvo.

Grade se, navodi Vesić, četiri nova vrtića - Filmski grad, Obrenovac, Bežanijska kosa, Zemun, od deset čija će izgradnja početi ove godine.

"Rekonstruisan je vrtić "Zeka" na Zvezdari, a završava se kompletna rekonstrukcija Pete gimnazije i Zemunske gimnazije. Završava se izgradnja nove škole u Leštanima, najmodernije u Beogradu, rekonstruisane su osnovne škole ''Vladimir Rolovic'', ''1.300 kaplara'', ''Kralj Petar Drugi'', uredeno pet fasada na osnovnim školama", rekao je Vesić.

Smanjena je, kaže, i lista cekanja dece u vrtićima sa oko 10.000 na 2.000.

"Svakog meseca i dalje plaćamo roditeljima oko 100 miliona duga koji je napravio bivši gradonačelnik Đilas pošto im je naplaćivao duplo skuplje vrtiće. Do sada je sa računa grada skinuto oko tri milijarde dinara na ime duga, a za te pare smo mogli da izgradimo 15 vrtića", istakao je Vesić.

Kako je naglasio posle više decenija grade se dva toplovoda, Konjarnik - Vinča i Obrenovac - Beograd, čime će kupovina gasa biti smanjena za trećinu i deo Beograda grejaće se toplom vodom iz TENT-a i metan gasom sa deponije.

"Uradili smo toplovode za gašenje kotlarnica na Karaburmi, Senjaku, Gazeli i u Zemunu. Ugasili smo 23 individualne kotlarnice, a 83 odsto grada pokrili gasnom mrežom", rekao je on.

Kupljeno je, dodaje, 65 novih kamiona za čišćenje snega, ''Beograd-put'' danas "krpi" oko 200 rupa dnevno naspram 30 koliko je radio ranije, i rekonstruisano je oko 320 kilometara ulica.

Počela je, podseća, sanacija i zatvaranje deponije Vinča, najveće komunalne deponije u ovom delu Evrope.''Gradska čistoća'' je dobila, kaže, 100 novih vozila pa sada ima 50 cisterni umesto 25.

"Za ove dve godine smo uradili više stvari nego što Đilas može da proda državnih sekundi kada je na vlasti", zaključio je Vesić.

#Goran Vesić