AKTUELNO

U gradu postoje tri planske lokacije za reciklažu građevinskog otpada, naveo je Stojčić.

Glavni gradski urbanista Marko Stojčić izjavio je danas da deponija za odlaganje građevinskog otpada u prestonici neće ni biti, već da su planski određene tri lokacije za njihovu preradu.

On je precizirao da je građevinski otpad potreban za nasipanje puteva ili druge slične radove, te da interes grada nije formiranje novih deponija za bilo koju vrstu otpada.

– Postoje tri planske lokacije u gradu za reciklažu građevinskog otpada. Jedna lokacija je u naselju Umka, druga ka neselju Slanci i treća kod pomenute bare Reva. Svaka od tri lokacije je planski definisana i ponavljam da nijedna od njih nije deponija već privremena pozicija za reciklažu neopasnog građevinskog otpada – naveo je Stojčić.

On je istakao da je problem opšta kultura građevinaca koji odlažu građevisnki otpad na površinama koje nisu predviđene za tu namenu. To je, kako je rekao, nedopustivo i sve nadležne inspekcije, kao i komunalna milicija uključene su u taj problem.

– Najdalje za tri meseca ćemo uvesti vrlo strogu kontrolu s jasnim dokazima gde je završio građevisnki otpad. Da li je prerađen ili nije. Bukvalno ćemo znati adresu gde je otpad sa jednog objekta završio – najavio je glavni gradski urbanista.

Kada je reč o rekonstrukciji Ulice kneza Miloša, Stojčić je istakao da prvobitni plan sa izgradnjom podzemne garaže ispod same ulice predviđa radove u periodu od godinu i po dana. Druga varijanta je da se ne gradi podzemna garaža ispod ulice, već garaža pored zgrade Ministarstva spoljnih poslova, koji bi rekosntrukciju skratili na samo nekoliko meseci, ukazao je Stojčić.

– Već duži period razmišljamo trezveno šta radimo sa Ulicom kneza Miloša, iz prostog razloga jer je reč o jednoj od najvažnijih saobraćajnica u gradu. Najbliže konačnom razrešenju situacije je izgradnja javne garaže na slobodnoj parceli pored zgrade Ministarstva inostranih poslova. Ideja je da se sklone automobili sa trotoara, isti prošire, ali i kolovoz za još jednu traku. U toj varijanti imali bi smo šest traka, propusne trotare, divan drvored sa zelenim ostvom na sredini – naveo je gradski urbanista.

On je najavio raspisivanje konkursa za budući izgled 17 metro stanica - prve linije metro sistema u Beogradu.

– Što se tiče budućeg izgleda metro stanica apsolutno je sve otvoreno, nećemo ih prejudicirati. Uzdamo se u arhitekstonsku struku naše zemlje, dok ćemo sa Društvom arhitekata Beograda raspisati javni konkurs na kome će svi imati pravo učešća i kada će stručna komisija izabrati najbolja rešenja – zaključio je Stojčić.

#Marko Stojčić