AKTUELNO

Gradonačelnik Aleksandar Šapić najavio je danas, na svojoj Prvoj redovnoj konferenciji za novinare, da će se pred odbornicima na narednoj sednici gradskog parlamenta naći rebalans budžeta kojim će se sredstva preusmeriti na najznačajnije oblasti za funkcionisanje grada.

Istovremeno, najavio je donošenje odluke o splavovima, unificiranje radnika gradskih preduzeća, konkretne mere za unapređivanje javnog prevoza, kao i formiranje novog sekretarijata koji će obuhvatiti inspekciju, nadzor i komunikaciju sa građanima.

On je istakao da se rebalans budžeta intenzivno priprema u poslednjih mesec i po dana, s ciljem da se pre svega prebrodi uvezena energetska kriza.

– Rat u Ukrajini je poremetio cene energenata, ali i prelio se na životni standard građana na koji nismo mogli da utičemo. Trudimo se da u teškim vremenima domaćinski poslujemo i pronađemo novac za sve kojima je neophodan. Nismo tražili sredstva iz republičkog budžeta i trudićemo se da tako bude i ubuduće, ali ćemo kao Grad pomagati drugima – istakao je prvi čovek prestonice.

Smatra da je urađen dobar rebalans budžeta, koji je smanjio određene troškove i sredstva preusmerio na neophodne oblasti, a da se pritom ne remeti funkcionisanje grada. Najavio je kroz rebalans budžeta i značajnu pomoć svim gradskim opštinama, a sve u korist građana koji u njima žive.

– Obezbedili smo uslove da Grad bude stabilan do kraja godine, ali i novac opštinama. Takođe je i namera da se na primeru Opštine Novi Beograd obezbedi značajna pomoć za svu decu u prestonici do 18 godina, odnosno predškolcima, osnovcima i srednjoškolcima, ali i sektoru koji brine o našoj deci, od prosvetara, do spremačica i kuvarica – naveo je gradonačelnik.

Na predstojećoj sednici gradskog parlamenta naći će se i odluka o splavovima, odnosno o uređenju čitavog priobalja.

– U odluci će jasno biti definisano gde splav može da bude postavljen, koja je njegova veličina, zakupljeno mesto, početna cena po kojoj može da se licitira. Svi vlasnici splavova, pre svega na Savskom šetalištu, biće obavešteni o broju potencijalnih lokacija. Oni koji budu izlicitirali dobiće svoje mesto, plaćaće obaveze prema Gradu. Oni koji ne budu, imaće rok u okviru kojeg će morati da uklone splav, a ako to ne budu učinili, mi ćemo ga ukloniti. Sva pravila koja važe u evropskim metropolama važiće i u gradu Beogradu, jer Beograđani to zaslužuju – naglasio je gradonačelnik.

On je dodao da očekuje da će biti obezbeđen novac da dugo godina najavljivana rekonstrukcija Savskog šetališta bude urađena sledeće godine pa će onda, uz rešeno pitanje splavova, taj deo biti na ponos i zadovoljstvo svih Beograđana.

Šapić je najavio da će u narednih dvadeset dana radnici svih gradskih preduzeća, kao i izvođači i podizvođači koji rade za Grad Beograd, biti unificirani. To znači, pojasnio je, da će svi imati obavezu da nose unificirani marker, šuškavac, sa grbom Beograda i nazivom preduzeća.

– Svi će imati obavezu da ih nose, kako bi građani znali šta radimo na ulicama, ali i da se zna ko na kakav način izvodi radove. Takođe, na taj način kontrolišemo i sebe. Neće moći da se ne zna kako i zašto se nešto desilo i koja je služba u pitanju. Beograđani će nas kontrolisati i verujem da će to poboljšati uvođenje reda, kao i kvalitet usluga koje pružaju gradska preduzeća – naglasio je Šapić.

Gradonačelnik je predstavio konkretne mere za unapređivanje javnog prevoza, a praktično je reč o potpunom restrukturiranju GSP-a i sistema za javni prevoz, smanjenju troškova i povećanju efikasnosti.

– Beograđani bi već u nekoliko narednih meseci mogli da vide šta je to što smo uradili, jer da bismo od njih tražili da plaćaju prevoz, moramo najpre da rešimo svoje probleme. U svetlu toga je i raskid ugovora sa kompanijom „Кentkart” i mislim da smo veoma blizu sporazumnog raskida jer su pokazali veliko razumevanje poslednjih dana, na čemu im zahvaljujem. Očekujem da Grad Beograd zbog ove odluke neće platiti nikakve penale jer se zbog loše naplate njima ni ne isplati da rade ovaj posao – rekao je Šapić.

Šapić je rekao i da će se oformiti gradsko javno preduzeće koje će da obavlja naplatu i kontrolu karata. Takvo preduzeće, koje će oformiti Skupština grada, „otvoriće potpuno novu eru ne samo u naplati i kontroli već i u rukovođenju čitavim javnim prevozom”, kazao je Šapić.

Najavio je i formiranje jedinstvenog sekretarijata koji će obuhvatiti sadašnje sekretarijate za inspekcijske poslove, Кomunalne milicije, kao i deo službe Beokoma za komunikaciju sa građanima.

– Ideja mi je da sekretarijat, koji bi se mogao zvati za inspekciju, nadzor i komunikaciju, što ćemo još definisati, umreži sve nadležne službe iz ovog sektora. Кomunalni milicionar treba da bude na ulici i da bude prijatelj, zaštitnik, nadzornik komšija i neko ko će da bude na usluzi Beograđanima, što već dugo nije – naveo je Šapić.

Inspektor će biti umrežen s čovekom na ulici, a gradonačelnikova inicijativa jeste da se on više ni ne zove komunalni milicionar već beogradski lični i asistent i nadzornik i prijatelj i zaštitnik, i komšija... i sve ono što je građanima neophodno, a uz čiji naziv bi stajao akronim „BELI” od „beogradski lični”, a takođe može biti i aluzija na ime našeg grada, Beograda. Кomunikacija s građanima će biti takva da njemu na ulici može da priđe bilo ko i da u roku od najviše 72 sata dobije informaciju koja se tiče Gradske uprave. Ta osoba će davati informacije sa terena, odnosno ukazivati na pokvarene semafore, neispražnjene kontejnere, gužvu u saobraćaju ili bilo kakvu vrstu incidenta.

– To će biti jedna od najvećih kvalitativnih promena poslednjih decenija u našem gradu jer će Beograd sa tim ljudima na ulici biti bezbedniji, sigurniji i čistiji, Gradska uprava efikasnija i operativnija, a Beograđani sigurniji i zadovoljniji. Ideja mi je da vremenom dođemo do 1.000 „beogradskih ličnih” iliti „BELIH” na ulicama našeg glavnog grada, da otvorimo njihove dodatne punktove u svakom kraju gde će ljudi moći uvek da im se obrate, te da na taj način Beograd učinimo mnogo boljim i sigurnijim mestom za život nego što je danas – naveo je Šapić.

#Aleksandar Šapić