AKTUELNO

Ljudi u inostranstvu se sve teže odlučuju za promenu automobila, iako su to ranije činili u proseku posle tri godine vožnje, jer strahuju za svoje prihode u vreme krize.

Polovni automobili su poskupeli u Evropi sredinom prošle godine zbog pandemije koronavirusa, ali tu nije kraj. Građani Srbije koji planiraju kupovinu četvorotočkaša moraće da izdvoje još novca, jer cenu će podići i najava Nemačke da će izmeniti zakon o garanciji, što bi obezbedilo veću sigurnost da su vozila ispravna ili bar besplatnu popravku o trošku prodavca ako u roku od godinu dana dođe do nekog kvara.

Smatra se da će zbog toga cene polovnih automobila porasti do 20 odsto kako bi trgovci osigurali sebe. Poskupljenju doprinosi i to što se ljudi na Zapadu zbog krize prouzrokovane koronom sve ređe odlučuju za promenu automobila, iako su ranije menjali automobile u proseku posle tri godine vožnje.

Ekologija

Vlasnici auto-placeva kažu da je ponuda automobila prepolovljena, a da su cene otišle naviše, pa su automobili koji su koštali oko 7.000 evra sada skuplji i za 1.500 evra, a pojedini modeli su čak i duplirali cene.

Ekologija takođe doprinosi poskupljenju polovnih automobila, jer se traže vozila s dizel-motorima standarda evro 4 i evro 5, iako uvoz vozila sa evro 3 motorom još uvek nije zabranjen u Srbiji.

Evro 3 motori

Borko Čarkilović, vlasnik auto-placa, kaže za Kurir da se vozila sa evro 3 motorima skoro više i ne uvoze.

- Kod nas nije toliki problem prodaje koliki je problem nabavke automobila. Kao neko ko je uvozio po 20 automobila mesečno sada sam spao na devet. Smatram da je razlog tome upravo to što se ljudi u inostranstvu sada mnogo teže odlučuju za zamenu automobila. Takvo je vreme, kriza vlada svuda i verujem da i tamo dosta ljudi strahuje za posao i prihode. Što se tiče vozila sa evro 3 motorima, iako nemamo zabranu za uvoz, retko se uvoze, jer je neisplativo, odnosno ne može da se proda za onoliko koliko se u njega uloži dok se kupi i uveze iz inostranstva - rekao je Čarkilović.

#Automobili

#Cena

#polovnjaci