AKTUELNO

Ministarstvo saobraćaja priprema izmene pravilnika o tehničkim uslovima za vozila u saobraćaju kako bi do 5. jula, kada pravilnik stupa na snagu, bila promenjena sporna odredba o posedovanju katalizatora u trenutku registracije automobila u Srbiji, kako bi vozilo uopšte moglo da prođe tehnički pregled.

Tako će glavni kriterijum sada biti ne datum prve registracije u našoj zemlji, već datum proizvodnje kola, odnosno da li je vozilo u trenutku proizvodnje fabrički posedovalo katalizator!  

Do sada je ovo unosilo veliku zabunu i stvaralo probleme vlasnicima starijih automobila i polovnjaka, jer nikom nije bilo jasno kako vozilo proizvedeno, recimo, 1998, a prvi put registrovano u Srbiji 2005. uopšte može da ima katalizator, koji utiče na emisiju izduvnih gasova, kad oni tada nisu ni ugrađivani u automobile, dok su se kasnije dosta krali zbog svog skupog sastava.

- 2.191.748 putničkih vozila registrovano u Srbiji

- 200 evra košta katalizator za bolja i skuplja vozila

- 7.000 dinara košta keramički katalizator za manja i jeftinija vozila

- Činjenice / Sve o katalizatoru

ČINJENICE O KATALIZATORU:

- Prvi automobili opremljeni katalizatorima u Evropi su se pojavili 1986. - Pročišćava izduvne gasove iz automobila - Najčešće se u automobilu montira iza ispušne grane - Imaju ga i benzinci i dizelaši, ali se razlikuju i rade u drugačijim uslovima - Vremenom može da se zapuši, pa ga treba menjati - Proteklih decenija su bili na meti lopova zbog dragocenih metala u sebi - Katalizator traje od 180.000 do 200.000 km