Na predstojećem festivalu dokumentarnog filma u Sarajevu kako je najavljeno biće prikazan film "Sarajevo safari" slovenačkog režisera i scenariste Mirana Zupaniča, u kojem se navodi da su srpski vojnici organizovali „lov na ljude“ tokom rata u Sarajevu.
U filmu su iznete tvrdnje da su bogati stranci plaćali da sa položaja Vojske Republike Srpske pucaju po civilima u opkoljenom gradu.
Tematika filma izazvala je oštre reakcije političara i boračkih organizacija u Republici Srpskoj i Srbiji.
Vinko Pandurović, general u penziji, rekao je za Pink da je tako nešto nemoguće i zamisliti.
Foto: TV Pink Printscreen
- Ja sam bio prisutan tokom rata na tim prostorima i dobro poznajem situaciju u smislu slobode kretanja i mogućnosti bezbedonosnog dolaska u određena područja - kaže Pandurović.
- Da li je moguće, da u tom ratnom dejstvu u tim ratnim zbivanjima, stradanjima, da stranci tu dolaze u neki safari helikopterom? Onaj ko je bio tamo zna kako funkcioniše situacija na frontu i da u to vreme ni jedan helikopter nije mogao biti u vazduhu bez odobrenja UNPROFOR-a odnosno NATO-a - zaključuje bivši general u penziji.
On je dodado da je doći kopnenim putem takođe bila nesigurno.
Kako kaže, ovi neprovereni i najverovatnije izmišljeni podaci će nakon festivala biti prihvaćeni kao činjenica i mi ćemo ući u jednu novu spiralu nepoverenja, mržnje i otvaranja starih rana. Ovaj film samo može naneti štete, zaključio je general.
Foto: TV Pink Printscreen
Reditelj Dragoslav Bokan rekao je za Pink da gospodin Zupanič nije nikakav bizarni ekscentrični reditelj već da je redovni profesor filmske televizijske režije na akademiji u Ljubljani. On je bio u programskom savetu ljubljanske televizije i reprezentuje slovenačko društvo - zaključuje Bokan.
- Pokvarena mašta i prljave strasti famoznog Zupaniča su ovde mnogo dublje postavljne. On je uradio sledeće, s jedne strane on je iskoristio jedan filmski trend, fikciju kao što su Igre gladi, Skvid gejm, Autostoper. To je model u kojem se potera koristi za ljude - kaže Bokan.
Kako ističe Bokan, on koristi jedan model fikcije iz TV programa i prenosi funkciju genocidne imaginacije u prirpremi za lov na Srbe.
Prema njegovim rečima, oni su ovim filmom umešali Jugoslaviju, Republiku Srpsku i Srbiju u nešto što nije istina. To što su oni radili, oni sada prebacuju na nas, i to je u stvari početak uništavanja slike Srba - zaključuje Bokan.