AKTUELNO

Kupovina garderobe na vrhu je liste omiljenih proizvoda koje građani Crne Gore poručuju i plaćaju putem interneta.

Crnogorski potrošači uglavnom naručuju proizvode putem pametnih telefona (68 odsto), 22 odsto njih to čini preko laptopa, dok svega sedam procenata korisnika kartica praktikuje kupovinu putem desktop računara, prema regionalnom istraživanju kompanije Viza (Visa).

Na drugom mestu, posle garderobe, građani Crne Gore onlajn najviše naručuju hranu putem aplikacija za dostavu, a petina ispitanika istakla je da u najvećoj meri kupuje elektronske uređaje.

Garderoba je prvi najpopularniji proizvod i u Srbiji, Severnoj Makedoniji i Albaniji, izuzev Bosne i Hercegovine, gde zauzima drugo mesto, prenosi portal bankar.me.

U većini zemalja regiona poručivanje hrane nalazi se tek između četvrtog i šestog mesta.

Za većinu potrošača, ključne prednosti onlajn kupovine pametnim telefonima su praktičnost (61 odsto), jednostavnost u odnosu na druge opcije (42 odsto) i brzina (30 odsto). Pritom, 28 odsto ispitanika smatra da plaćanje pametnim telefonima pruža personalizovane preporuke, kao i specifičan sadržaj na osnovu lokacije korisnika.

Kada je reč o učestalosti kupovine putem interneta, više od četvrtine ispitanika nabavlja proizvode i usluge nekoliko puta mesečno, dok 72 odsto namerava da koristi pametni telefon za nabavke u budućnosti.

Na sve brže i lakše prihvatanje inovativnih metoda plaćanja najčešće je uticalo pozitivno lično iskustvo (63 odsto), dok su preporuke prijatelja na drugom mestu (37 odsto), a 29 odsto anketiranih ističe da na njihov izbor utiču iskustva članova porodice.

Uprkos različitim navikama, istraživanje otkriva da kupci iz regiona pokazuju sličnu spremnost za usvajanje savremenih tehnologija.

Regionalno istraživanje kompanije Viza o percepciji mobilnih plaćanja, realizovano je na tržištima Srbije, Bosne i Hercegovine, Severne Makedonije, Crne Gore, Albanije tokom februara i marta 2021. godine na uzorku od 2.750 korisnika kartica.

#Internet

#kupovina