AKTUELNO

U Ministarstvu građevinarstva kažu da je u Srbiji u 2018. izgrađeno i završeno ukupno 103 km novog autoputa na južnom i istočnom kraku Koridora 10 i na Koridoru 1.

Na Koridoru 11 potpuno su završene dve deonice autoputa u dužini od 46,5 km, od Obrenovca do Uba i od Lajkovca do Ljiga, uključujući i petlju Ljig, izjavio je danas šef projekta izgradnje Koridora11 u Koridorima Srbije Ivan Pavlović. Završena je deonica Obrenovac - Uba dužine 26,2 km i deonica od 20,3 km Lajkovac - Ljig gde su u završnoj fazi radovi na preostala tri kilometra uključujući i tunel Brančić od 990 metara, rekli su tokom obilaska radova predstavnici Koridora Srbije i podizvođača radova - Energoprojekt niskogradnje.

Oni navode da će ceo autoput biti otvoren za saobraćaj kada bude gotova sanacija ranije izgrađene deonice od Uba do Lajkovca, što se očekuje tokom proleća, a najkasnije u prvim letnjim mesecima. Na delu autoputa od Uba do Lajkovca, koji je ukupno dug 12,5 km, u dužini od 2,5 km zbog velikih pukotina u asfaltu koje su prouzrokovane korišćenjem neadekvatnog materijala za gradnju, to jest zemlje i blata, sada se ponovo gradi autoput, kažu u Ministarstvu građevine.

Takođe, ističu da se zbog nemara izvođača put jednostavno raspao i pre nego je pušten u saobraćaj i podsećaju da su protiv svih odgovornih podnete krivične prijave.

Pavlović je rekao novinarima da su radovi potpuno završeni od Obrenovca do petlje Ub i od Lajkovca do petlje Ljig.

- Trenutno se izvode završni radovi u tunelu Bančić, dok se na deonici 3 i 5 izvode radovi na tehničkom prijemu i u proceduri je prijem kompletnog objekta, koji će potrajati određeno vreme. Namera je da se zajedno sa završetkom deonice Ub -Lajkovac i završetkom tunela Brančić kompeltna doenica od Obrenovca do veze sa autoputem Ljig - Preljina pusti u saobraćaj, a nadamo se da će biti tokom proleća - naveo je.

Inženjer Energoprojekt niskogradnje, podizvođača radova Saša Stojanović je rekao novinarima da su građevinski potpno gotovi na pomenute dve deonice i da se trenutno izvode završni radovi u tunelu Brančić.

- Leva cev je završena, a u desnoj je ostalo da se asfaltira završni sloj i izvedu ostali elektro-mašinski radovi na opremanju tunela. Što se tiče kritične tačke na Koridoru 11, a to je Ub - Lajkovac, na njoj radimo sanaciju u dužini od ukupno 2,5 km autoputa na 13 lokacija.

Kako je rekao, na deonici Ub - Lajkovac izvodi se kompeltna sanacija, ukanjanje slojeva kolozvone konstrukcije i uklanjanje postojećeg nasipa.

Tu je usled problema koji su se pojavili projektnim rešenjem predviđena ponovna izgadnja, naveo je on.

- Pralelno sa našim radovima, Saobraćajni institut CIP vrši proveru preostalih deonica, tako da se nadamo da ćemo u slučaju povoljnih vrmenskih uslova i ako ne budemo imali dodatne probleme i nepredviđene radove, u prolećnim mesecima ili početnim letnjim mesecima uspeti da privedeno kraju i tu deonicu, čime bi kompletan autoput od Mislođina, do iza tunela Braničić bio pušten u saobraćaj. I radovi bi bili kompletno završeni na ovom delu Koridora 11 - rekao je Stojanović.

Autoput od Obrenovca do Ljiga će se tako sastaviti sa autoputem Ljig - Preljina u dužini od 40 km. Glavni izvođač radova na deonicama Obreonovac - Ub i Lajkovac - Ljig je kineska Šandong haj-spid grupa. U Ministarstvu građevinarstva kažu da je u Srbiji u 2018. izgrađeno i završeno ukupno 103 km novog autoputa na južnom i istočnom kraku Koridora 10 i na Koridoru 11, što je najbolji građevinski i infrastrukturni rezultat u poslednjih nekoliko godina.

#autoput

'