AKTUELNO

Na Makiškom polju će danas, pola veka od prvog obećanja, početi izgradnja beogradskog metroa. Ministar finansija Siniša Mali najavio je da je sve spremno da počnu radovi i da je danas istorijski dan koji su čekale generacije naših građana!

Mali je istakao da su mnoge prethodne vlasti imale u planu izgradnju metroa, ali niko nikada ništa konkretno nije uradio po tom pitanju. On je naglasio da aktuelna vlast već dugo aktivno radi na ovom kapitalnom projektu koji je od ogromnog, strateškog značaja za Beograd i za Srbiju.

- Metro koji se gradi biće najsavremeniji mogući, potpuno automatizovan, bez mašinovođe - napisao je Mali na svom "Instagramu".

- Prva linija dužine 21,1 kilometar sa 21 stanicom biće završena 2028, a povezivaće Železnik i Mirijevo. Druga, od Bežanije i Mirijeva, duga 21 kilometar, imaće 23 stanice, a ukrštaće sa na Savskom trgu. Završetak je planiran za 2030.

Uvođenjem metroa u sistem javnog transporta planirana je reorganizacija postojećih linija gradskog saobraćaja. Trase metroa su usklađivane sa razvojem "BG voza", a planira se uvođenje četiri linije gradske železnice i tri linije prigradske. Izgradnja metroa, koji je deo projekta "Srbija 2025", olakšaće život građanima, doprineti zdravijem načinu života ljudi, a istovremeno će uticati na rast BDP Srbije, istakao je ministar Mali.

Zamenik gradonačelnika Beograda Goran Vesić juče je na svom fejsbuk-profilu objavio sliku građevinske table koja označava koji će se radovi izvoditi u ovoj fazi izgradnje depoa za metro. On je naveo da će danas kada počnu radovi, biti tačno 50 godina, 11 meseci i 18 dana od prvog obećanja.

- Za ovih pola veka bilo je dobrih i loših vremena, ali nikada nije bilo ni političke odlučnosti, snažnog vođstva, para, zakonskih i urbanističkih preduslova da se metro gradi. Sada, prvi put, to imamo - napisao je Vesić. - Beograd se zahvaljuje predsedniku Vučiću zato što je stao iza projekta izgradnje metroa i zato što će Republika Srbija obezbediti između 4,4 i 4,6 milijardi evra za izgradnju prve dve linije. Beograd, sa najvećim budžetom u istoriji koji će 2022. godine iznositi 1,345 milijardi evra, sam ne bi mogao da izgradi tako brzo dve linije metroa.

Kako je Vesić precizirao, prvo će početi nasipanje Makiškog polja sa 1,4 miliona kubika peska na oko 82 hektara:

- Nakon nasipanja počinjemo da gradimo konstrukciju za prugu, osnovu depoa, autobuski terminus, parking za korisnike, prvu stanicu, kanalizaciju, dva kolektora.

VIŠE OD 200 KILOMETARA

- Do 2028. godine imaćemo 223 kilometra gradske i prigradske železnice, kao i novih 42,6 kilometara tramvajske mreže i 130 novih tramvaja - naveo je Vesić.

- Vrednost ovog projekta biće više od 1,6 milijardi evra. LJudi koji žive u prigradskim opštinama imaće gradski voz do Beograda na svakih deset do 15 minuta u špicu i svakih 45 minuta van špica.