Od 3. aprila stižu velike promene.
Nakon 3. aprila za mopede odnosno skutere važiće ista pravila kao i za sva putnička vozila - registraciju će morati da obnavljaju svake godine. Međutim, iako su obavešteni, većini firmi koje se bave tehničkim pregledom i registracijom, dopis o toj izmeni Zakona o bezbednosti saobraćaja na putevima još uvek nije stigao.
- Nama dopis još nije došao, ali smo uveliko upućeni. Budući da su mopedi podjednako učesnici u saobraćaju kao i automobili, nije ništa neobično da se i za njih sada traži neka vrsta osiguranja - objašnjavaju iz jednog servisa za tehnički pregled i dodaju da se kod dosadašnjeg tehničkog pregleda najviše obraćala pažnja na potvrdu kojom su vozači mopeda morali da garantuju da im je maksimalna brzina do 45 kilometara na sat.
Naime, moped se definiše kao "motorno vozilo sa dva točka čija najveća konstruktivna brzina, bez obzira na način prenosa, ne prelazi 45 kilometara na čas, pri čemu radna zapremina motora, kada vozilo ima motor sa unutrašnjim sagorevanjem ne prelazi 50 kubnih centimetara".
Tako, jedan od problema sa kojima bi se mogli susresti je nepotpuna dokumentacija, ali i minimalno veća brzina od 45 kilometara na čas, što bi ih odmah moglo smestiti u kategoriju motocikala, a samim tim to bi im povećalo troškove.
Trošak do 7.500 dinara, ako trebaju i nove tablice
Tehnički pregled će dakle za vozače mopeda biti deo obavezne procedure, jer prati registraciju, a njegova cena je u većini firmi koje se time bave od 2.000 do 2.500 dinara.
- Iako nam nije stigao dopis u vezi sa tom novinom, sigurni smo da će pravila biti ista kao i za automobile, a tražiće se da sve bude "tip-top" - objašnjavaju u jednoj beogradskoj firmi koja se bavi tehničkim pregledima gde dodaju da registracija obično ne prelazi 5.000 dinara, jedino ako se uzimaju nove tablice, što vozače mopeda može koštati dodatnih 1.000 do 2.000 dinara.
Najveće probleme mogli bi da imaju vlasnici "tomos" motocikala, jer njihova maksimalna brzina prelazi 45 kilometara na sat, pa bi ih registracija mogla izaći znatno više, ali to dodaju i verovatnu obavezu da polažu za A1 kategoriju.
Registracija i na šest meseci?
Pre nekoliko godina izmenjen je Zakon o bezbednosti saobraćaja, a njime nije donet podzakonski akt kojim bi se definisali tehnički pregledi za mopede, pa je ostala na snazi trajna registracija i mogućnost da se taj status zadrži ukoliko ne dođe do promene vlasnika.
Još aprila prošle godine kada je pomenuti zakon izmenjen, vlasnicima mopeda sa trajnom registracijom ostavljeno je godinu dana da uzmu nove tablice, tačnije da obave standardnu registraciju.
- Kako smo mi razumeli po novim pravilima mopedi bi mogli da budu registrovani na godinu dana, ali i na šest meseci. Međutim, kada se obračunaju troškovi, umesto da ih ta mogućnost na šest meseci izađe jeftinije, ona ih izađe skuplje - dodaju u jednom tehničkom pregledu.
Pročitajte još: VOZAČI U STRAHU: Kazna za pušenje za volanom je 3.000 dinara?! OVO JE TAČNA INFORMACIJA