AKTUELNO

Ministarka za rad, zapošljavanje, boračka i socijalna pitanja Milica Đurđević Stamenkovski prisustvovala je stručnom savetovanju inspektora rada iz cele Srbije na Paliću, gde su inspektorima koji su do sada bili u zvanju savetnika uručena rešenja o napredovanju u zvanje samostalnog savetnika.

„Želimo da osnažimo njihov položaj i autoritet, jer su inspektori rada važna karika u zaštiti prava, bezbednosti i zdravlja radnika. Njihov zadatak je da budu ažurni, pristupačni i otvoreni za sve pritužbe radnika“, poručila je ministarka.

Foto: Foto/Ministarstvo za rad, zapošljavanje, boračka i socijalna pitanja

Govoreći o minimalnoj zaradi, Đurđević Stamenkovski je istakla da će od 1. januara 2027. godine minimalna zarada u Srbiji iznositi 600 evra, uz najavu novog povećanja krajem naredne godine, sa ciljem da dostigne 650 evra.

Foto: Foto/Ministarstvo za rad, zapošljavanje, boračka i socijalna pitanja

„Za 24 meseca minimalna zarada je nominalno porasla za 49,4 odsto, a realno za 33,3 odsto. Želimo da taj rast bude kontinuiran, ali istovremeno vodimo računa i o poslodavcima“, navela je ministarka.

Foto: Foto/Ministarstvo za rad, zapošljavanje, boračka i socijalna pitanja

Ona je dodala da je stopa nezaposlenosti u drugom kvartalu ove godine pala ispod osam odsto, što je istorijski minimum, i naglasila da je cilj da svakom građaninu bude omogućeno da ima dostojanstveno radno mesto i da živi od svog rada.

Foto: Foto/Ministarstvo za rad, zapošljavanje, boračka i socijalna pitanja

Od 1. januara 2027. godine minimalna zarada pokrivaće 126 odsto minimalne potrošačke korpe.

Foto: Foto/Ministarstvo za rad, zapošljavanje, boračka i socijalna pitanja

„Naš prioritet ostaje zaštita radničkih prava, bezbednosti i zdravlja na radu, kao i stvaranje uslova da se rad u Srbiji sve više vrednuje“, poručila je Đurđević Stamenkovski.

Autor: Iva Besarabić