separator
Info
ZABAVAAKTUELNO

lifestyle

Završila u BOLNICI zbog ALERGIJSKE REAKCIJE: Medicina je prvi put zabeležila OVAKAV SLUČAJ!


Neimenovana žena (31) iz Španije završila je bolnici nakon seksa sa parterom. Naime, ova žena je svom partneru pružila oralni seks, ali se ispostavilo da je alergična na penicillin.


Partner je pre seksa uzeo antibiotik, a sastojci su završili u njegovoj spermi koju je ona progutala i na taj način u njenom telu. 

Nakon seksa je pala u anafilaktički šok, nije mogla disati, povraćala je...  

Hitno su je prevezli u bolnicu. Tamo su joj dali dozu adrenalina i steroida kako bi disanje vratili u normalu.

Kada je došla sebi uveravala je lekare da pre vođenja ljubavi nije pila penicilin, iako su oni sumnjali da je to razlog njenog stanje.

Kasnije su shvatili da je njen partner pio lek za lečenje upale uha - bio je na amoksicilin-klavulanskoj kiselini, jednom obliku penicilina.

Autor: Pixabay.com

Njen slučaj objavili su brojni medicinski časopisi, koji navode da je ovo prvi slučaj tog tipa.

Upozorili su ljude koji znaju da su alergični na penicilin, da koriste kondome tokom seksa kada jedan od partnera uzima lek tog tipa.

- Kao lekarima nam je važno da ljudi budu informisani o tome da se ovakve stvari događaju kako bi informirali ljude i sprečili potencijalno ozbiljne reakcije kod osetljivih pacijenata. Takođe, preporučujemo korištenje kondoma tokom lečenja lekovima koji mogu izazvati reakcije preosetljivosti kod partnera - rekla je glavna autoka izveštaja Susana Almenara.

Kako je navela, ovo je prvi prijaveljni slučaj sumnje na amoksicilin-induciranu anafilaksiju kod žene nakon seksualnog odnosa sa muškarcem koji je uzimao lek.

- Pretpostavljamo da se lek oralno preneo putem njegove semene tečnosti – dodala je Almenara.

Napomenula je da je bilo slučajeva kada je do alergijske reakcije kod partnera došlo nakon ljubljenja, ali još nikada nisu čuli da se to dogodi nakon oralnog seksa. 

Muškarac je lek popio četiri sata pre seksa, a žena se od alergijske reakcije potpuno oporavila nakon sedam dana.

Šta je anafikltički šok? 

Anafilaktički šok je sistemska alergijska reakcija koja potencijalno može biti i životno ugrožavajuća i najčešće nastaje nakon upotrebe određenih lekova, konzumiranja određene hrane ili uboda insekta. Za razliku od lokalne alergijske reakcije gde imunski sistem preterano reaguje na određenu supstancu stvaranjem manje količine hemijskih supstanci koje se talože na jednom mestu, kod anafilaktičkog šoka u kratkom vremenskom periodu dolazi do oslobađanja velike količine hemijskih supstanci u cirkulaciju. Ukoliko se hitno ne reaguje, ova reakcija može dovesti i do smrtnog ishoda. Ljudi koji su skloni alergijama, koji imaju članove porodice koji su imali anafilaktički šok ili su sami preživeli anafilaktički šok u povećanom riziku su od nastanka istog. Ukoliko imate simptome u vidu osipa po koži, otoka, otežanog disanja, gušenja, kašlja, sviranja u grudima, mučnine, povraćanja, proliva, grčeva u trbuhu, HITNO se javite u najbližu medicinsku ustanovu. 

Vesti Minut dva

Nacionalni Dnevnik

Komični video i skrivena kamera

Komentari • 0

Komentari uvredljivog sadržaja neće biti odobreni.

korisnik

povezane vesti