AKTUELNO

Pre vožnje, morate biti sigurni da je tehnički ispravan.

Retko kad ćete imati priliku da kupite polovni motocikl, a da nećete morati baš ništa da uložite u njega. Ali, to ne treba da vas odvrati od nabavke dvotočkaša.

Zato je uvek dobar savet da ne potrošite sav novac, koji ste izdvojili za kupovinu, već da nekoliko stotina evra ostavite sa strane za njegovo sređivanje i popravljanje.

Pre nego što počnete da vozite motocikl, morate biti sigurni da je tehnički ispravan kako ne biste ugrozili sebe ni druge, piše portal Polovni automobili.

Mogući troškoviŠta su sve mogući troškovi u prvoj sezoni vožnje? Obavezno uradite prenos vlasništva za šta će vam biti potrebni:

– Kupoprodajni ugovor
– Overa ugovora kod notara
– Plaćanje poreza na prenos vozila

Cena registracije motocikla zavisi od:

– Godine proizvodnje
– Zapremine agregata
– Cene polise osiguranja
– Cene nove tablice i saobraćajne dozvole

Za motocikle, skutere i mopede, proces registracije počinje tehničkim pregledom koji je obavezan. Bez obzira da li registrujete periodično ili ne.

Nema razlike u odnosu na registraciju automobila. Pored standardne provere identiteta vozila, dvotočkaši moraju biti u fabričkom stanju, bez modifikacija.

Važno je napomenuti da trajne tablice za mopede ne važe od 2019. godine.

Servis motocikla
Motocikli i skuteri, za razliku od automobila, nemaju veliki i mali servis. Ipak, zahtevaju održavanje sa kraćim servisnim intervalima i obično skupljim delovima u odnosu na automobil, naročito ako se radi o većim modelima.

Proveru tehničke ispravnosti možete obaviti u nekom od moto servisa ili samostalno:

– Proverite da li radi svetlosna signalizacija i sirena.

– Potisnite snažnije upravljač motocikla dok držite prednju kočnicu. Prednja viljuška mora da se vrati u isti položaj bez zvukova i zadrški.

– Na zadnjem amortizeru i prednjoj viljušci ne sme biti tragova ulja.

– Poluga kvačila mora da bude mekana, bez zvukova ili zadrški u hodu.

– Ručicu gasa zavrnite do kraja (dok je motor isključen) i pustite. Mora da se vrati automatski u početni položaj.

– Proverite pritisak u gumama i pogledajte da li postoje fizička oštećenja u vidu balona, pukotina, itd.

– U bezbednom okruženju, pri malim brzinama proverite kako se ponaša posebno prednja, posebno zadnja kočnica.