AKTUELNO

Glavni gradski urbanista Marko Stojčić izjavio je da je Beograd trenutno najveće gradilište u Evropi po broju izgrađenih metara kvadratnih na broj stanovnika.

–Veliki broj javnih objekata se gradi što je posledica investicija, pre svih u privatne objekte. Iz tih privatnih investicija Grad i Republika imaju novca da grade javne objekte, što nije bio slučaj decenijama u nazad – pojasnio je Stojčić za Vesti.

Danas imamo fantastičnu okolnost da možemo da radimo pripremu za devet objekata kulture, veliki broj parkova, pjaceta i trgova, naveo je glavni gradski urbanista.

–Uključujući i metro sistem, najveći projekat u prethodnih nekoliko decenija. Od danas je na javnom uvidu šinski sistem, uključujući i metro. Imaćemo i izdradnju nacionalnog stadiona, unutrašnje i spoljne magistralne tangente, kao i obilaznicu oko Beograda – precizirao je Stojčić.

Najavio je ulaganje u infrastrukturu u svim delovima prestonice, posedbno na levoj obali Dunava gde, kako je rekao, to godinama nije bio slučaj.

–Beograd na vodi je pojedinačno najveća privatna investicija i pokazao je investitorima da je glavni grad Srbije poželjna i sigurna destinacija za ulaganje. Po broju gradilišta Novi Beograd prednjači, ali puno gradilišta je i na Zvezdari, Voždovcu, Zemunu, Čukarici i Savskom vencu – naveo je Stojčić.

Kada je reč o javnim objektima, on je istakao da se radi veliki broj domova zdravlja, te da se završava rekonstrukcija Kliničkog centra Srbije. Takođe, dodao je i veliki broj vrtića i škola.

Stojčić je podsetio i na izgradnju Linijskog parka.

– Linijski park će biti transformacija nečega što nije bilo lepo u nešto što je lepo i korisno. Urbani, zeleni prostor koji će ići uz reku kojim je nekada prolazila železnička pruga od Beograda na vodi, preko Beton hale pa sve do Pančevačkog mosta. Plan detaljne regulacije će se naći pred odbornicima Skupštine grada na sednici 30. avgusta. Očekujem da će posle Ade Ciganlije to biti najposećeniji rekreativni prostor u prestonici. Svakako ozelenjen i bez automobila – pojasnio je glavni gradski urbanista.

On je najavio potpunu rekonstrukciju Pančevačkog mosta.

–Rade se trenutno studije o eventualnom proširenju Pančevačkog mosta. Ideja je da se pored izgradi dodatna konstrukcija za tramvajski most koji bi zadovoljio potrebe stanovnika s leve obale Dunava, jer je opredeljene da šinski sistem postane glavni sistem javnog prevoza – ukazao je Stojčić.

Za narednu godinu je najavio početak izgradnje novog savskog mosta. On će se u budućnosti nastaviti u tunel koji će spajati savsku i dunavsku obalu i koji će znatno promeniti sliku saobraćaja u centru grada, ukazao je on. U planu je, prema njegovim rečima i izgradnja mosta preko Ade Huje, koji će povezati spoljnu magistralnu tangentu.

–Uz obilaznicu oko Beograda koja se završava sledeće godine, taj most je najznačajniji za izmeštanje tranzitnog saobraćaja. Takođe će i nova autobuska stanica profunkcionisati do kraja godine, dok će puni kapacitet doživeti naredne. Posle toga se kreće u izgradnju nove železničke stanice u Bloku 42 – najavio je Stojčić.

Najavio je rekonstrukciju Kalenić pijace tokom 2022. godine, dok 2023. godine i završetak na rekonstrukciji Bajloni pijace, gde će nalaziti i buduća metro stanica.

–Usvojili smo elaborate za devet kulturno istorijskih celina, do kraja godine biće usvojeno još dva i na taj način ćemo imati jasnu sliku o zaštiti kulturnog nasleđa u Beogradu – zaključio je Stojčić.

#Marko Stojčić