Na društvenoj mreži Fejsbuk veliku polemiku izazvala je fotografija krofne koju je kupac pazario u jednoj pekari u Bačkoj Palanci.
Iako je želeo krofnu sa kremom, ispostavio se da krema u njoj ima veoma malo.
– Krofna sa kremom u jednoj Bačkoj Palanci – piše u objavi uz fotografiju presečene krofne na kojoj krem jedva i nazire u samoj sredini krofne.
– Dva okrajka od hleba – piše u prvom komentaru, dok u drugima stoji:
– Ajde što nema krema nego što ovo nije videlo krofnu;
– To nije krem nego bubašvaba napola;
– Ovo su dve krajke hleba;
– Krem sa krofnom;
– Ovo ne liči na krofnu, čist lebac, a krema samo malo da se zamažu oči. Šećer ćemo da dobijemo ako namažu više;
– Od ovoliko krema može stomak da zaboli;
Vesna Perinčić, predsednica Upravnog odbora Republičke unije potrošača, rekla je da deklaracija mora biti jasno definisana i naglasila je da pravilnici postoje za sve.
– Deklaracija je detaljno definisana sa više propisa, pravilnika. Pre svega tu je centralni zakon o trgovini koji propisuju da roba u trgovini na malo mora sadržati deklaraciju koja je jasno definisana, nedvosmislena da ne bi dovodila potrošača u zabludu. Ne sme da sadržati podatke da ima posebna lekovita svojstva i tako dalje – objasnila je Perinčić gostujući u jutarnjem programu televizije.
– Za pekarske proizvode, na primer, takođe postoji pravilnik o kvalitetu proizvoda odnosno peciva. Ako trgovac deklariše da je proizvod od ražanog brašna mora imati minimum 70% ražanog brašna, ukoliko je reč o heljdinom minimum 30%, a ukoliko je reč o bureku sa sirom minimum 20% punjenja – dodala je Perinčićeva.