AKTUELNO

Ministar saobraćaja, građevinarstva i infrastrukture Goran Vesić najavio je da će brza saobraćajnica Iverak - Lajkovac biti gotova do kraja godine, kada će se završiti radovi na deonici od petlje Divci do Valjeva.

Vesić je rekao za Tanjug da će u narednim nedeljama biti potpisan ugovor o izgradnji Južne obilaznice oko Valjeva, u dužini od 2,2 kilometra.

Ministar je istakao da je ukupna vrednost izgradnje brze saobraćajnice Iverak - Lajkovac 158 miliona evra.

"Brza saobraćajnica Iverak - Lajkovac duga je 18,2 kilometra i predviđena je za brzinu do 100 kilometara na čas. Ona treba da omogući Valjevu da se priključi na autoput 'Miloš Veliki', odnosno da Valjevo bude priključeno na mrežu auto puteva i brzih saobraćajnica", rekao je Vesić.

Vesić je podsetio da je prošle godine završen prvi deo brze saobraćajnice, od Lajkovca do petlje Divci.

"Ostalo je sad da se završi 5,8 kilometara do Valjeva, a čitav posao će biti završen do kraja godine. Završava se i još nekoliko eksproprijacija koje su ostale i radi se punom parom na čitavom projektu", kazao je Vesić.

Kako je naveo, dobra vest za građane Valjeva je što će u narednih nekoliko dana ili nedelja biti potpisan ugovor o izgradnji Južne obilaznice oko ovog grada.

"Za početak radićemo 2,2 kilometra koja će suštinski značiti kompletnu obilaznicu oko samog Valjeva, što znači izmeštanje kompletnog teretnog saobraćaja iz Valjeva i to je nešto što će biti nastavak ovog projekta", naveo je Vesić.

Na brzoj saobraćajnici Iverak - Lajkovac (mostovi, nadvožnjaci) ima 20 objekata, a ukupna dužina mostova na trasi je 5.250 metara.

Glavni izvođač radova na projektu je kineska kompanija Čajna Šandong.

Ukupna dužina brze saobraćajnice je 18,2 kilometra, a u saobraćaj je puštena deo u dužini od 12,4 kilometra.

Radovi se izvode na preostaloj deonici od petlje Divci do Valjeva u dužini od 5,8 kilometara.

Na brzoj saobraćajnici Iverak - Lajkovac nalazi se priključenje na Južnu obilaznicu oko Valjeva i predstavlja vezu sa industrijskom zonom u Valjevu.

Gradonačelnik Valjeva Lazar Gojković istakao je da je brza saobraćajnica Iverak - Lajkovac strateški važan projekat za ovaj grad.

"Značaj ovog projekta je u tome što se Valjevo povezuje sa auto putem 'Miloš Veliki', pa će vožnja biti brža i bezbednija. To znači i otvaranje Valjeva ka ostatku Srbije. Najveća vrednost je to što je Valjevo postalo privlačno investitorima. Mi smo prošle godine realizovali tri velike investicije, otvorene su tri nove fabrike", rekao je Gojković.

Kako je naveo, izgradnjom najavljene Južne obilaznice povezaće se brza saobraćajnica sa privrednom zonom, što će biti dodatni benefit za investitotre i lokalne privrednike.

Rukovodilac nadzora na izgradnji deonice od petlje Divac do Valjeva Darko Milidragović naveo je da na izgradnji deonice trenutno radi 25 radnika.

"Na toj deonici ima osam mostova od kojih je sedam mostova završeno više od 90 odsto. Trenutno smo ovde na najvećem gradilištu, to je most broj tri, koji prelazi preko pruge i magistralnog puta", kazao je Tanjugu Milidragović.

Preduzetnik iz Valjeva Slavoljub Andrić istakao je da će ova brza saobraćajnica omogućiti manje troškove poslovanja i poboljšanje kvaliteta rada, jer će biti lakše snabdevanje materijalima i transport proizvoda prema kupcima.

Valjevac Branko Jakovljević ističe da je Valjevo postalo, kako je rekao, grad bolje budućnosti.

"Ja kao roditelj sam veoma srećan i veoma zahvalan, a ovom prilikom želim da zahvalim predsedniku Vučiću i Vladi Srbije što su prepoznali šta je najpotrebnije našem gradu. Uložili su veliki novac u razvoj infrastrukture. Obećana je izgradnja bolnice i zatvorenih bazena, tako da Valjevo ima svetlu budućnost", rekao je Jakovljević.

Marijan Vujić iz Valjeva naglasio je da im Beograd nikad nije bio bliži, nego sada kada se završava brza saobraćajnica od Iverka do Lajkovca.

"Za sat vremena stižemo u glavni grad. Posle toliko godina stagniranja, grad Valjevo je ozbiljan i lep grad i ovom prilkom želim da zahvalim predsedniku Vučiću što je uvideo važnost našeg grada. Da nije ove saobraćajnice, ne bismo imali ni fabrike i samim tim bismo imali problem zapošljavanja", kazao je Vujić.

Autor: