Gradonačelnik Novog Sada Miloš Vučević, koji učestvuje na samitu "Velo-city 2022" u Ljubljani, izjavio je da je cilj Grada da Novi Sad bude prepoznatljiv i funkcionalan kao biciklistički grad i da pokrajinska prestonica kontinuirano ulaže u proširenje mreže biciklističkog saobraćaja, koja se trenutno rasprostire u dužini od preko 90 kilometara.
Kako je saopštila Pokrajinska vlada, učestvujući na panelu gradonačelnika balkanskih gradova i gradova o revolucionarnim odlukama koje bi trebalo doneti u regionu kako bi počeo da se razvija biciklistički mentalitet među građanima, budući da je region veoma orijentisan na automobile, Vučević je rekao da je u proteklih deset godina broj svakodnevnih biciklista porastao za gotovo 300 procenata i da ih sada ima skoro 40.000.
"Radimo na infrastrukturi, stazama, rentiranju bicikala, postavljamo stanice za javnu popravku bicikala. Upoznao sam učesnike sa zahtevnim radovima na sređivanju staza na Futoškom putu, kao i uklanjanju pruge na stazi na Detelinari i rekonstrukcijom Pozorišnog trga, kako bi biciklistima bio dozvoljen ulaz iz Jevrejske i da bi se građani više podstakli da dolaze biciklom u centar, umesto automobilom", rekao je Vučević.
Što se tiče izazova sa kojima se susreću novosadski biciklisti, Vučević je naveo bezbedno parkiranje i to što sremska strana gotovo da i nema biciklističke staze, kao ni Most Slobode.
Kako navodi Pokrajinska vlada, na samitu koji traje od 14. do 17. juna, učestvuju gradonačelnici i aktivisti koji se bave temom održive mobilnosti, a koji su članovi Mreže „CIVINET Slovenija-Hrvatska-Jugoistočna Evropa", najveće mreže za održivu mobilnost, sa preko 200 gradova članica i nevladinih organizacija.
Učesnici regionalnog plenarnog sastanka „Politička hrabrost za probojne odluke" fokusirali su se na odluke koje je najteže doneti u gradovima sa Balkana, jer to obično znači da se ljudima na početku neće dopasti, s obzirom na to da je automobil i dalje primarna opcija za većinu građana.
"Radimo na infrastrukturi, stazama, rentiranju bicikala, postavljamo stanice za javnu popravku bicikala. Upoznao sam učesnike sa zahtevnim radovima na sređivanju staza na Futoškom putu, kao i uklanjanju pruge na stazi na Detelinari i rekonstrukcijom Pozorišnog trga, kako bi biciklistima bio dozvoljen ulaz iz Jevrejske i da bi se građani više podstakli da dolaze biciklom u centar, umesto automobilom", rekao je Vučević.
Što se tiče izazova sa kojima se susreću novosadski biciklisti, Vučević je naveo bezbedno parkiranje i to što sremska strana gotovo da i nema biciklističke staze, kao ni Most Slobode.
Kako navodi Pokrajinska vlada, na samitu koji traje od 14. do 17. juna, učestvuju gradonačelnici i aktivisti koji se bave temom održive mobilnosti, a koji su članovi Mreže „CIVINET Slovenija-Hrvatska-Jugoistočna Evropa", najveće mreže za održivu mobilnost, sa preko 200 gradova članica i nevladinih organizacija.
Učesnici regionalnog plenarnog sastanka „Politička hrabrost za probojne odluke" fokusirali su se na odluke koje je najteže doneti u gradovima sa Balkana, jer to obično znači da se ljudima na početku neće dopasti, s obzirom na to da je automobil i dalje primarna opcija za većinu građana.