AKTUELNO

Trend plavih sedišta pojavio se pre nekoliko decenija i do dan-danas opstao. Plava je s vremenom postala korporativna boja koja predstavlja pouzdanost i sigurnost, pa nije ni čudo da niko i ne pomišlja na promenu boje sedišta.

Kad je reč o letenju i aviokompanijama, kao da uvek imamo mnoštvo mogućih pitanja, a jedno od njih koje nam je nedavno palo na pamet jeste i ono o boji sedišta u avionima!

Ryanair, British Airways i veliki američki prevoznici imaju najmanje jednu potpuno zajedničku stvar – sva sedišta u njihovim avonima plave su boje. Manje-više i ostale aviokompanije slede taj trend i boje sedišta u boju mora, a to stvarno, nije nipošto slučajno, već iza svega stoji – psihologija.

- Plava se boja povezuje sa poverenjem, efikasnošću, vedrinom, svežinom i mirnoćom - objašnjava Ejndžela Rajt, autorka knjige "Početni vodič za psihologiju boja".

Da ova priča drži vodu, potvrđuje i Najdžel Gud, dizajner aviona čija firma već više od 30 godina sarađuje s aviokompanijama.

- Naš posao kao dizajnera je pojačavanje vidljivosti brenda aviokompanije, ali naša primarna briga svakako je osiguravanje enterijera koji povećava komfor i stvara pozitivno okruženje. Najvažnije je da se ljudi na letu osećaju dobro, a plava boja donosi smirenost. Opći je cilj stvoriti atmosferu gde bi se ljudi trebali osećati kao od kuće - zaključuje dizajner.

Trend plavih sedišta pojavio se pre nekoliko decenija i do dan-danas opstao. Plava je s vremenom postala korporativna boja koja predstavlja pouzdanost i sigurnost, pa nije ni čudo da niko i ne pomišlja na boju promene sedišta.

Uostalom, jedno nedavno istraživanje otkrilo je kako se 90 posto mišljenja kreira na osnovi boje, pa nitko nije baš ni lud igrati se i promeniti tek tako – plavu boju avionskih sedišta.

Osim toga što plava boja podsvesno uliva osećaj mira, na plavim presvlakama mrlje nisu toliko uočljive, što je takođe odličan argument za to što se najčešće koriste za sedišta u avionu.

#Avion

#Putovanja

#boja

#plava

'