AKTUELNO

Od upotrebe influensera do objavljivanja na TikToku, nemačke političke stranke pokušavaju da dopru do birača na društvenim medijima na različite načine. Hoće li uspeti?

Sočna kobasica, besplatno pivo i energični govori: Ovi tradicionalni alati za mobilizaciju nemačkih glasača uglavnom su nedostajali u saveznoj izbornoj kampanji zbog pandemije.

Umesto da govore u prepunim javnim prostorima uoči glasanja održanog 26. septembra, nemačke političke stranke su umesto toga tražile glasove na internetu, a posebno na društvenim medijima.

Pokret na internetu možda je ubrzao koronavirus; ali stranke danas moraju da grade kampanje oko platformi društvenih medija preko kojih je biračko telo udaljeno samo jedan klik.

Studija Instituta za istraživanje medija Lejbic iz 2020. pokazala je da je 37% ispitanika koristilo društvene mreže za dobijanje vesti - u odnosu na 34% godinu ranije. Procenat je mnogo veći među starijima od 18 do 24 godine, od kojih 56% ostaje na vezi sa internetom.

Nemačka nije baš poznata po tome što je vodeća u digitalnim inovacijama. Što se tiče širokopojasnog pristupa, digitalizacije ili tehničke opremljenosti škola, Njemačka je samo prosječna, prema Indeksu digitalne ekonomije i društva EU.

Tokom američkih predsedničkih izbora 2008. godine, tim Baraka Obame već se fokusirao na digitalnu predizbornu kampanju. Postao je prvi afroamerički predsednik, a kasnije je prozvan "prvim predsednikom društvenih medija" zbog široko rasprostranjene upotrebe platformi poput Tvitera i Fejsbuka za povezivanje sa biračima, prenosi DW.

Ipak, u Nemačkoj su na poslednjim izborima 2017. neki kandidati imali veoma ograničeno prisustvo na društvenim medijima. To se konačno menja kako kandidati nadograđuju svoje profile na društvenim medijima i često objavljuju poruke na različitim platformama.

Politički konsultant i medijski stručnjak Martin Fuchs kaže da stranke moraju pronaći jedinstvene metode kako bi došle do birača

Neki nemački političari čak dolaze do birača putem relativno nove platforme TikTok. Stranka CSU (Hrišćansko -socijalna unija) objavila je video zapis na platformi na kome se vidi lider stranke Markus Soder koji govori o svojim omiljenim filmovima i o tome kako voli da jede Nutelu. Uspeo je da izazove pažnju među pretežno mlađim korisnicima platforme.

Ali ne prihvataju svi političari TikTok zbog loše reputacije "curenja podataka", kaže stručnjak za društvene medije i politički konsultant Martin Fuks.

"Iako se često govori da su mladi glasači važni, oni su gotovo nebitni za izbornu kampanju i ishod izbora", rekao je on. "Postoji veći potencijal za mobilizaciju ljudi starijih od 50 godina jer imaju veći odziv birača, a ima ih više."

To delimično objašnjava zašto se većina stranaka oslanja na isprobane platforme poput Jutjuba i Fejsbuka.

Autor: