Odgovor treba tražiti u verovanjima starih Slovena.
Oni koji su pokušavali da dosegnu etimogoliju ove naše uzrečice poslužili su se samo logikom i narodnim verovanjima.
Zanimljiva je veza između koprive i groma koja uključuje Peruna, boga gromova i munja starih Slovena.
Udar groma je u većini slučajeva ostavljao trag za sobom, a tamo gde udari grom, najčešće se palila vatra. Vatra se smatrala dragocenom, vrednom poštovanja.
List koprive ima male "bodlje", koje u dodiru sa kožom stvaraju bolni nadražaj. Kaže se da kopriva žari, odnosno stvara osećaj sličan onom koji imamo kada se opečemo.
Pošto je vatra sa neba i dolazi od boga Peruna, verovalo se da su Perun i kopriva u srodstvu, jer svako "proizvodi" vatru na svoj način, te po narodnoj izreci – neće svoj na svoga, pa tako ni grom u koprive.
Bog Perun je u germanskoj mitologiji nazvan i Donar, a u nordijskoj Tor. Inače, i Nemci imaju sličan izraz "Wo Brennnesseln stehen, schlug der Blitz nicht ein" – frazu koja govori da tamo gde su koprive ne udara grom, ili to naše narodsko – neće grom u koprive.
I. P.
#Grom
#Izreka
#Kopriva