AKTUELNO

Ako je pritisak u gumi u skladu sa propisanim, toplota koja se stvara je minimalna, ali ako nije...

Kada pritisak u gumama nije na propisanom nivou, odnosno kada one nisu dovoljno napumpane, može doći do pucanja pneumatika - bez obzira na doba godine i spoljašnju temperaturu. Međutim, kombinacija velike vrućine i niske količine vazduha pneumatike tokom leta čini posebno sklonim pucanju.

Bočne ivice pneumatike se tokom vožnje savijaju, pa je površina gume na asfaltu veća. Zbog toga dolazi do povećanog trenja, što dovodi porasta temperature pnaumatika. Ako je pritisak u gumi u skladu sa propisanim, toplota koja se stvara je minimalna.

Međutim, ako je pritisak u gumama nizak, bočne ivice su mnogo fleksibilnije, delom naležu na asfalt i stvaraju mnogo više toplote. Kada se na to doda letnje sunce, odnosno visoka temperatura asfalta, to na kraju može dovesti od pucanja, pa čak i raspadanja, gume.

Nacionalna uprava za bezbednost saobraćaja na putevima Amerike (NHTSA) procenjuje da se najmanje 11.000 sudara svake godine dogodi kao posledica neispravnosti guma (zbog čega su 2016. godine smrtno stradale 733 osobe). Nisu sve saobraćajne nezgode bile posledica pucanja guma, ali su gumi - defekti svakako doprineli tom broju i značajno uticali na sudare.

Autor: