AKTUELNO

Predsednik Srbije Aleksandar Vučić obilazi radove na izlaznom portalu tunela „Iriški venac“ u okviru projekta Novi Sad - Ruma (Fruškogorski koridor).

- Prošli put smo bili na početku! Sad smo pri kraju smo, čudesno je lep! Zahvalan sam neimarima, našim kineskim prijateljima! Ovo će biti najdužni tunel u Srbiji i dugo će ostati tako, nije baš Mon blan, ali za naše uslove... Ogromna je cena svega ovoga, ali bukvalno ovo je drugačija Srbija! Od Novog Sada do Loznice sad će trebati sat i po vremena, a trebalo je tri, rekao je Vučić na samom početku obilaska deonice Fruškogorskog koridora rekavši da su ovo veliki poduhvati što nismo imali godinama.

Foto: TV Pink Printscreen

Ovo je drugačija Srbija. Kada danas ovde vidite izgradnju najtežeg dela, to su neverovatni poduhvati.Za Vidovdan ću proslaviti više urađenih kilometara nego što je urađeno u proteklih 60 godina, više nego od vremena Tita! Srećan sam zbog toga, srećan sam što se Srbija gradi, rekao je Vučić dodavši da imamo ogroman pad u uslugama, u turizmu i to je direktna posledica zločinačkih blokada i zločinačkog rušenja blokadera.

- Teške su teške posledice zločina koji se protiv Srbije čine u poslednjih 6 meseci, kazao je on.

Kazao je da radnici u specijalnim mašinama rade u tri smene.

- Rok za završetak je decembar 2026. Ostaće deo od Paragova do Petrovaradine - ističe predsednik.

- Dođu neki ljudi i kažu - e ne može ovde, neću kamelonom, hoću autoput... Ovde morate da napravite eksproprijaciju, ljudi plaćaju porez. Onog sekunda kada se najavi gradnja autoputa, oni podignu cenu. Država mora da bude kažnjena od svih. Tako vam se stvaraju problemi. Ja sam na sebe prihvatio jednu nezahvalnu ulogu, ljudi najčešće državu psuju. A sve očekuju od države, šta god da se dogodi - državo, reši mi. Sve se očekuje od države. Osnovno pitanje je šta mogu da uzmem od države - kaže predsednik.

- Borimo se i imamo sve veći broj povratnika iz inostranstva, u Braničevskom, Borskom okrugu. Odatle nam je najveći broj ljudi otišao. Zaradili su ljudi novac i hoće da taj novac ulože u svojoj zemlji. Sve su im teži uslovi tamo gde su živeli, a ovde rastu primanja, ljudi počinju da razmiljaju da se vrate nazad.

- Oni idu pre roka, oni vredno rade. Lepo je što ćemo da imamo tunel ovde, bile su krivine jezive. U Srbiji ćete uvek da nađete protivnike rada. To je valjda priroda ljudska. Ja mislim da Irig može da bude sedište vinskog turizma. Mnogo tu ljudi mogu da očekuju. To govori koliko ljudi očekuju od svega ovoga - kazao je predsednik Vučić.

- Ovaj tunel će mnogo pomoći očuvanju flore i faune na Fruškoj gori. Ovaj tunel će obezbediti sigurniji i bezbedniji prevoz. Rumuniju smo pretekli, a Hrvatsku ćemo za godinu-dve - navodi Vučić i dodaje da u Srbiji ima još dosta da se radi i gradi.

Odgovarajući na pitanja novinara, kaže da je besmisleno da neko slavi rezultate istraživanja i da ne veruje da se sto slavilo u odborima SNS.

- Ja se ovome radujem, zbog ovoga sam spreman da sa vama nazdravim - rekao je Vučić, uz ocenu da se stranke mogu radovati samo izbornom uspehu, ali ne duže od jednog dana.

Govoreći o nasilju u Novom Sadu, Vučić je rekao da je dugo skupljao hrabrost da pozove Patrika Drida.

- Dobio sam ga dok je bio u Kliničkom centru, razmišljao sam 45 minuta šta da mu kažem. Na neki način sam kriv, mi tom čoveku nismo pružili sigurnost, on je linčkovan jer je hteo da radi svoj posao. Otvoreno ću reći da nisam zadovoljan reakcijom oplicije - istakao je Vučić.

Posle onih scena u Nišu, ovo su najteže scene. Gotovo da sam plakao i nisam mogao oka da sklopim. Divim se hrabrosti Drida, koji je srce i dušu dao za grb Srbije i kao reprezentativac. Neki su oteli fakultet koji je njemu dat na upravljanje, potezali noževe na njega. Užasno sam se osećao .
Kao što bi veliki heroj Patrik Drid - Srbija će pobediti. Ja sam najoštriji u osudi tetora u ovoj zemlji, to je moja obaveza kao predsenika. Imamo 22,8 odsto manje turista.

- Kao predsednik države moram da kažem da mi izbegavamo primenu sile. Policija juče nije ispunila svoj zadatak. Nalog nije bio da neko bude prebijen, nego sa obezdedi ulaz dekanu na fakultet - rekao je Vučić.

Foto: TV Pink Printscreen

Vučić se uoči obilaska radova oglasio i video-porukom u kojoj je napisao sledeće:

"Danas je iskopano tačno 6.000 od ukupno 7.007 metara cevi najdužeg tunela u Srbiji. Ponosan na Srbiju koja gradi, hvala narodu koji želi Srbiju koja radi".

Pogledajte kako nova saobraćajnica izgleda iz vazduha

Inače, brza saobraćajnica Novi Sad - Ruma "Fruškogorski koridor", dužine 44,41 kilometara, sastoji iz se od četiri deonice.

"Deonicu 1" čini petlja "Petrovaradin Istok - Paragovo" sa planiranom trasom državnog puta IIA reda, broj 100, od Žeželjevog mosta do petlje "Petrovaradin Istok", ukupne dužine 14,01 kilometara.

"Deonica 2" od Paragova do početka obilaznice oko Rume ukupne je dužine 16,48 kilometara. "Deonicu 3" čini petlja „Novi Sad Jug – petlja Petrovaradin Istok", ukupne dužine 3,40 kilometara, dok je "Deonica 4" obilaznica oko Rume, ukupne dužine 10,52 kilometara.

Na deonici brze saobraćajnice predviđena je izgradnja 46 većih građevinskih putnih objekata, od toga 44 mosta i podvožnjaka, među kojima je i most preko Dunava dužine oko 1.7 kilometara, kao i tuneli „Širine“ (dužine 350 metara) i "Iriški venac" (dužine 3.5 kilometara).

Pored toga, planirana je izgradnja 15 denivelisanih raskrsnica i ukrštaja, kao i velikog broja potpornih zidova i zidova za zaštitu od buke. Saobraćajnica na ovoj deonici se gradi za računsku brzinu od 100 kilometara na čas, sa širinom od ukupno 22 metara. Tunel Iriški venac ("Deonica 2") je dužine oko 3.5 kilometara, sastoji se od dve tunelske cevi i biće biti najduži tunel u Srbiji.

Radovi u tunelu se odvijaju bez prekida, 24 sata dnevno, sa uigranim timovima u dnevnim i noćnim smenama, sa ukupno oko 230 angažovanih radnika i oko 50 jedinica mehanizacije i opreme, a samo u noćnoj smeni angažovano je oko 95 radnika.

Trasa povezuje Vojvodinu sa zapadnim i severozapadnim delom Srbije, odnosno povezuje veoma važne administrativne i regionalne centre kao što su Novi Sad, Ruma, Šabac, Loznica, a takođe predstavlja i posrednu vezu Srbije sa Bosnom i Hercegovinom, Hrvatskom i Rumunijom.

Pored boljeg povezivanja sa neposrednim i širim međunarodnim okruženjem, najznačajniji intraregionalni efekti realizacije Fruškogorskog koridora ogledaju se u poboljšanju regionalne pozicije u domenu pristupačnosti, u saobrajnom rasterećenju urbanih područja (obilaznica oko Novog Sada, Iriga i Rume) kao i uklanjanju tranzita sa područja Nacionalnog parka "Fruška gora" (izgradnjom tunela). Izvođač radova je kineska kompanija "China Road and Bridge Corporation".

Autor: S.M.