AKTUELNO

Po uzoru na Twitter koji je sličnu stvar uradio prošle godine, Facebook uvodi opciju koja vas podseća da delite vest koju niste pročitali. Na taj način Facebook želi da iskoreni "deljenje bez razmišljanja" i da učini sadržaj na svojoj mreži korisnijim i zanimljivijim.

Pre nešto više od godinu dana Twitter mreža je uvela opciju koja proverava da li ste otvorili vest koju planirate da podelite. Deljenje članaka bez čitanje može biti kontraproduktivno i opasno jer korisnici prave viralne članke bez da su ih pročitali. Nakon implementacije nove opcije Twitter korisnici su 40% više otvarali članke nakon dobijanja poruke. Otvaranje članaka/vesti pre deljenja je poraslo za 33%, a neki korisnici su odustajali od deljenja nakon čitanja članka, ostavljajući ih u draftu.

Facebook je odlučio da iskopira dobro poznati recept, i to je u ovom slučaju sasvim u redu, jer je cilj deljenje smislenijeg sadržaja i ohrabrivanje ljudi da razmišljaju i znaju šta dele, pre nego što neki sadržaj zaista podele.

Nova opcija počela je da se testira pre par dana, kako bi se videlo kako korisnici reaguju i da li je novi način obaveštavanja dobar.

 Sve funkcioniše kao mala poruka koja vam se pojavi ako želite da podelite sadržaj koji pre toga niste ni otvorili. Na raspolaganju su vam dve opcije: da otvorite članak pre deljenja ili da nastavite da ga podelite. Nova opcija nije invazivna i ne sprečava vas da podelite sadržaj ako ga niste pročitali, ali ima potpuno legitimno pitanje koje će vas naterati da razmislite o onome što delite.

Je l' ti uopšte čitaš svoje objave? Na ovaj način ćete izbeći pitanja prijatelja „Jesi li ti ovo uopšte pročitao/la?“ i „Zašto deliš ovakve stvari?“. Sad pomnožite to sa 2,6 milijarde aktivnih korisnika svaki dan i možete zamisliti koliko se sadržaja deli automatski, bez mnogo razmišljanja, proizvodeći efekat lavine i često promovišući sadržaj koji inače nikad ne bismo podelili da smo zaista pročitali vest. Uostalom, Facebook Messenger je pre neki dan objavio da je ova aplikacija treća pod okriljem Facebook kompanije koje je preuzeta pet milijardi puta, pa vi procenite koliki uticaj mogu da imaju nepročitane, a podeljene vesti na društvenoj mreži ove velične.